سفارش تبلیغ
صبا ویژن
... حبل المتین ...
شنبه 88 بهمن 24 :: 9:45 صبح ::  نویسنده : محمدحسن



موضوع مطلب : ارتحال، شهادت، حضرت محمد(ص)، امام حسن(ع)، امام رضا(ع)
چهارشنبه 88 بهمن 7 :: 12:41 عصر ::  نویسنده : محمدحسن
اندیشه سیاسی شیعه از دیدگاه فوکویاما
یه مقاله خوب دستم رسیده حیفم میاد شماها رو از اون بی‌نصیب بزارم. این مقاله در 2 بخش ارائه می‌شه که بخش اول اون رو در زیر مطالعه می ‌کنید. هر چی گشتم منبع این مقاله رو پیدا نکردم. به نظرم جالب اومد. براتون روی وبلاگم گذاشتم. پشیمون نمیشیین یه نگاهکی بهش بندازین.
فرانسیس فوکویاما نئو محافظه کار، پژوهشگر و تاریخ نگار ژاپنی الاصل و تبعه ی آمریکاست. وی با شخصیتی نیمه سیاسی- نیمه فلسفی دارای سابقه‌ی کار در اداره‌ی امنیت آمریکا و تحلیلگر نظامی در شرکت "رند" از شرکت های وابسته به پنتاگون می‌باشد. وی در سال 1989 با نگارش مقاله"پایان تاریخ و واپسین انسان" که در سال 1991 با تفصیل بیشتر و به همین نام به صورت کتاب چاپ گردید که به شهرت جهانی رسید. فوکویاما در نوشته‌هایش به دفاع تاریخی از ارزش‌های سیاسی غرب برخاست و استدلال کرد که رویداد های اواخر قرن بیستم نشان می دهد که اجماعی جهانی به نفع دموکراسی لیبرال، به وجود آمده است.
فوکویاما در کنفرانسی که در اورشلیم برگزار شد، به ترسیم اندیسه سیاسی شیعه پرداخت. او در این کنفرانس که باز شناسی هویت شیعه نام داشت می گوید : "شیعه پرنده ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست. پرنده ای است که دو بال دارد. یک بال سبز و یک بال سرخ".
این مطالب را وی در اوج پیروزی های ایران در سال 1365 می گوید و ادامه می‌دهد: "بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت خواهی اوست. چون شیعه در انتظار عدالت به سر می‌برد، امیدوار است و انسان امیدوار هم شکست ناپذیر. نمی توانید کسی را تسخیر کنید که مدعی است فردی خواهد آمد که در اوج ظلم و جور دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد."
در ادامه فوکویاما می‌گوید: "بال سرخ شیعه همان شهادت طلبی است که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فناناپذیر کرده است، شیعه با این دو بال، افق پروازش خیلی بالاست و تیرهای زهراگین سیاسی, اقتصادی, اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و  ... به آن نمی رسد."
سید علی خامنه ای
سپس به بعد سوم پر اهمیت شیعه اشاره می‌کند و می‌گوید :" این پرنده، زرهی به نام ولایت پذیری بر تن دارد که او را شکست ناپذیر نموده است." در بین کلیه مذاهب اسلامی، شیعه تنها مذهبی است که نگاهش به ولایت، فقهی است: یعنی فقیه می‌تواند ولایت داشته باشد. این نگاه ، برتر از نظریه نخبگان افلاطون است."
فوکویاما معتقد است :"ولایت پذیری شیعه که بر اساس صلاحیت هم شکل می‌گیرد اورا تهدید ناپذیر کرده است" . در توضیح فنا ناپذیری شیعه می گوید :"شیعه با شهادت دو چندان می‌شود. شیعه عنصری است که هرچه اورا از بین ببرند بیشتر می شود" او جنگ ایران و عراق را مثال می‌زند. او می‌گوید " این‌ها فاو را تسخیر کردند ، می روند کربلا را هم بگیرند، اینجا (قدس) را قطعاً می‌گیرند. پیشنهاد می‌کنم که با امتیاز دادن به ایران، جنگ را متوقف کنید.
وی پس از پایان جنگ، یک مهندسی معکوس برای شیعه و یک مهندسی صحیح برای خودشان نوشت. وی می‌گوید: "مهندسی معکوس برای شیعیان ایران این است که ابتدا ولایت فقیه را بزنید، تا این را نزنید نمی‌توانید به ساحت قدسی کربلا و مهدی تجاوز کنید".
 ادامه دارد...



موضوع مطلب : ولایت فقیه, سید علی خامنه ای, اندیشه, سیاسی, شیعه, فوکویاما
پنج شنبه 88 آذر 26 :: 8:13 صبح ::  نویسنده : محمدحسن

 ... بعد شیطان می گوید: ای خدا به عزت و جلالت قسم که همه انسانها را گمراه می کنم مگر عده معدودی که بنده خاص تو هستند. سپس گفت حالا که مرا بیرون می کنی جایی برای زندگی کردنم معین کن. خداوند فرمودند: تو را در حمام ها و هر کجا که محل رفت و آمد مردم است قرار دادم.
شیطان گفت: غذای من چه باشد؟ خداوند فرمودند: سر هر سفره ای که نام من (بسم الله الرحمن الرحیم) برده نشود بنشین با آنها که همچون حیوان گرسنه هستند غذا بخور. حضرت امام محمد باقر علیه السلام در این باره می فرمایند: اگر اول غذایادتان رفت بسم الله بگویید آخر غذا بگویید تا شیطان هر چه خورده است برگرداند.

بعد شیطان گفت : من احتیاج به آب دارم. خداوند فرمودند: آب تو شراب و هر چیز مست کننده باشد.

بعد گفت: برای من کتابی قرار بده. خداوند فرمودند : کتاب تو وشم (خالکوبی ها و کتاب سحر و جادو) . اولین کسی که سحر و جادو را به انسان آموخت شیطان بود.

بعد شیطان گفت : برای من حدیثی قراربده. خداوند فرمودند: حدیث تو دروغ است .

بعد گفت: برای من دام و وسیله شکار قرار بده. خداوند فرمودند: زنان را وسیله صید و به دام انداختن مردم قرار دادم.

روزی حضرت محمد صلی الله علیه و آله شیطان را حاضر در مسجد الحرام دیدند. پیش او رفتند و به او گفتند ای ملعون چرا ناراحتی؟ شیطان گفت : از دست تو و امت تو ناراحتم! حضرت فرمودند: چرا از من؟ شیطان گفت : چون این همه تلاش می کنم که مردم را گمراه کنم ولی تو در قیانت از آنها شفاعت می کنی و تمام زحمات مرا به هدر می دهی به همین خاطر با تو دشمنم. حضرت فرمودند: از امتم چرا ناراحتی؟ شیطان گفت :امت تو خصوصیاتی دارند که امت های دیگر ندارند.

آتش شیطان

اول اینکه: وقتی به هم می رسند سلام می کنند که سلام اسم خداست و من از این اسم می ترسم.
دوم اینکه: وقتی همدیگر را می بینند به یکدیگر دست می دهند و تا دستهایشان از هم در نیامده گناهشان بخشیده می شود.
سوم اینکه: وقتی می خواهند غذا بخورند بسم الله می گویند و من دیگر نمی توانم غذا بخورم و گرسنه می مانم.
چهارم اینکه: بعد از خوردن غذا الحمدالله می گویند.
پنجم اینکه: وقتی اسم تو می آید بلند صلوات ختم می کنند و آنقدر ثواب آن زیاد است که من فرار می کنم.
ششم اینکه: وقتی می خواهند کاری بکنند انشاء الله می گویند و من دیگر نمی توانم در آن کار دخالت کنم.
هفتم اینکه: وقتی که صدقه می دهند هم گناهانشان آمرزیده می شود و هم هفتاد بلا را از خود دور می کنند، به همین دلیل رسول خدا  فرمودند: وقتی انسان دستش را در جیبش می کند تا صدقه دهد هفتاد شیطان دست او را می گیرند تا او را منصرف کنند.
هشتم اینکه: آنان که قرآن می خوانند و در خانه ای که قرآن خوانده می شود دیگر جایی برای من نمی ماند چون در آن خانه  ملائکه رفت و آمد دارند.
نهم اینکه: مرا زیاد لعنت می کنند و با هر لعنت یک زخم بر بدنم می افتد و تا زمانی که آن شخص را به گمراهی نکشانم آنها خوب نمی شوند.
دهم اینکه: هنگامیکه گناه می کنند سریع توبه می کنند و زحمات مرا به هدر می دهند.
یازدهم اینکه هنگامی که عطسه می کنند الحمدالله می گویند. حضزت فرمودند: عطسه از طرف خداوند و خمیازه از طرف شیطان است و وقتی عطسه می کنید باید الحمدالله بگویید...

یا علی




موضوع مطلب : قرآن, صلوات, دام, شیطان, فریب, سلام, صدقه, توبه
یکشنبه 88 شهریور 22 :: 1:42 عصر ::  نویسنده : محمدحسن

سلام عرض می کنم خدمت دوستان عزیزم و قبولی طاعات و عبادات ...
چند وقیه درست حسابی وقت وبلاگ نویسی ندارم، رفقا هم لطف دارن اعتراضشونو توی کامنت ها می زارن... بعد از مدت ها توفیق شد با جمعی از برو بچ بریم مشهد پابوس امام رضا علیه السلام... جاتون خالی! از وقت و بی وقت رفتن حرم گرفته تا استخر موج های آبی مشهد گرفته تا مهمون کردن بچه ها بعد از برگشت از حرم! خلاصه بریم سر اصل مطلب. یه بار که رفته بودیم حرم نوشته ی جالبی نظرمو به خودش جلب کرد. با خودم گفتم سوغاتی ما هم این نوشته باشه!

دام های شیطان رجیم
شیطان از جنس جن است و از آتش خلق شده است و قبل از اینکه از بهشت رانده شود خدا را بسیار عبادت می کرد. به همین دلیل عزازیل نام گرفت. حضرت علی علیه السلام می فرمایند: شیطان هفتاد هزار سال خدا را عبادت کرد و فقط یک نماز دو رکعتی او چهار هزار سال طول کشید. وقتی خدا انسان را از خاک آفرید و در آن روح دمید به تمام ملائکه دستور داد که بر آدم سجده کنند و همه سجده کردند غیر از ابلیس. شیطان به خدا گفت: من هفتاد هزار سال تو را عبادت کرده ام و خودت فرموده ای که هر کس مرا عادت کند عبادتش را بی نتیجه نمی گذارم و عوضش را به او می دهم. خداوند فرمودند: هر چه می خواهی در دنیا به تو عطا می کنم. شیطان گفت:

دام های شیطان

اول اینکه : اجازه بدهی تا قیامت زنده بمانم. خداوند فرمودند: تا آن روز تو را مهلت می دهم.
دوم اینکه : در مقابل هر یک از فرزندان آدم دو فرزند به من عطا کنی که برای هر یک از اولاد دو فرزند را مسلط کنم تا آنها را به گمراهی بکشانند. خداوند باز هم قبول کرد.
سوم اینکه : از تومی خواهم مرا در بدن اولاد آدم همچون خون به جریان دهی که از هر جای بدن بتوانم او را به معصیت بکشانم.
چهارم اینکه : می خواهم اولاد آدم ما را نبیند، اما ما آنها را ببینیم.
پنجم اینکه : می خواهم به من قدرتی دهی که به هر شکلی که می خواهم در آیم و هر کجا که می خواهم بروم.
ششم اینکه : می خواهم تا دم مرگ پیش اولاد آدم باشم ( یعنی حتی وقتی ملک الموت برای قبض روح به سراغ انسان می آید شیطان هم حاضر می شود و انسان را وسوسه می کند.) امام محمد باقر علیه السلام می فرمایند: هنگامی که انسان در حال جان کندن است خیلی تشنه می شود و در آن هنگام شیطان با ظرفی از آب می آید و می گوید بر من سجده کنی و کافر شوی این آب را به تو می دهم. وقتی نا امید می شود شیطان آب را می ریزد و می گوید من از تو بیزارم و می رود.
هفتم اینکه : از تو می خواهم که مرا بر سینه اولاد آدم مسلط گردانی تا او را وسوسه کنم.

خداوند در پایان می فرمایند : تمام خواسته هایت را بر آورده می کنم ولی هرکس پیرو تو باشد او را با تو به جهنم می فرستم ...

ادامه دارد ...




موضوع مطلب : زیارت, امام رضا(ع), دام, شیطان, مشهد
شنبه 88 مرداد 3 :: 10:2 عصر ::  نویسنده : محمدحسن

 
با سلام خدمت دوستان عزیزم ...

شرمنده از اینکه یه چند وقتی نبودم ... یه روز که اتفاقی دنبال یه سایت خوب برای ایجاد یه آلبوم اینترنتی بودم که اتفاقی با نرم افزار Picasa 3 آشنا شدم. از جمله قابلیت های منحصر به فرد این برنامه نحوه ی فانتزی نمایش عکس ها و قابلیت زوم با کیفیت بالا و عوض کردن سریع عکس ها با اسکرول ماوس (کلید غلطان وسطی ماوس) می باشد.

نرم افزار Picasa

قابلیت های Picasa در یک نگاه :
قابلیت Upload مستقیم عکس از کامپیوتر به وب آلبوم شخصی خودتون در سایت گوگل. (با استفاده از اکانت Gmail)
قابلیت Mail کردن با OutLook و یا Gmail
قابلیت Print گرفتن در مدل ها و سایزهای مختلف به تعداد مورد نظر.
قابیلت ReSize کردن گروهی عکس ها در سایز های مختلف.
قابلیت پست مستقیم عکس به سایت Blogger
قابلیت ایجاد Collage (کُلاز) با استفاده از عکس های انتخابی. ( بروبچ رشته ی معماری با این اسم آشنا هستند قابلیتی که با استفاده از اون میشه تعداد زیادی عکس رو با چینش های مختلف درون یه قاب قرار داد. )
قابلیت ارسال مستقیم عکس به سایت Google Earth .
و کلی قابلیت جالب ...

خلاصه ... اگه جزو اون دسته از آدم هایی هستین که تا به حال از نرم افزارهای مثل ACDSee استفاده می کردین و از قابلیت های این برنامه در به نمایش در آوردن عکس ها راضی هستین پیشنهاد می کنم این نرم افزار رو هم یه امتحان کنید . این برنامه با حجم کمش نسبت به برنامه ACDSee (حدود یک سوم – 10MB ) از قابلیت های بالاتری نسبت به این برنامه برخوردار است. این نرم افزار قابلیت اجرا در ویندوز Xp  و ویندوز Vista رو هم داره . و همچنین به صورت رایگان ارائه میشه.
از جمله معایب این نرم افزار اینه که این نرم افزار برای شرکت گوگله و این شرکت کشور ایرانو تحریم کرده (گهی خیال باطل) . از اونجایی که تمامی خوانندگان وبلاگم آدم های حرفه ای هستند مطمئنا می دونید چه طوری این نرم افزار رو میشه دانلود کرد !




موضوع مطلب : رایگان, Picasa 3, ACDSee, Gmail
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

نویسندگان
حسین (91)
صفحات وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 53
بازدید دیروز: 147
کل بازدیدها: 1644690



>